Να ανατραπεί η απόφαση της πιο ανάλγητης κυβέρνησης
Ραγδαία συρρίκνωση του δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, απολύσεις εργαζομένων και τροχιοδρόμηση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού, περιλαμβάνει το κατάπτυστο σχέδιο της Διοίκησης των ΕΛΤΑ, που προφανώς καταστρώθηκε από την κυβέρνηση.
Το σχέδιο της κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ, εδράζεται στην εφαρμογή νεοφιλελεύθερων πολιτικών, που έχουν ως στόχο να απαξιώσουν τον οργανισμό και κατόπιν να τον παραδώσουν βορά στους ιδιώτες.
Γίνεται πρόδηλο πως πίσω από αυτό το σχέδιο «εξυγίανσης» βρίσκεται η πρόθεση ιδιωτικοποίησης του οργανισμού, έτσι ώστε καθαρός από χρέη και μάλιστα, με χρήματα των φορολογουμένων πολιτών, να παραχωρηθεί στα ιδιωτικά συμφέροντα. Οι εργαζόμενοι των Ελληνικών Ταχυδρομείων είναι αυτοί που θα πληρώσουν και πάλι ακριβά το τίμημα, κάτι που, άλλωστε, διαφάνηκε πανηγυρικά με το ζήτημα της αποζημίωσης. Ήδη ακούγονται σενάρια για «κίνητρα» αποχώρησης που θα δοθούν σε εργαζόμενους πάνω από 56 ετών.
Δεν πέρασε καιρός που κατασπαταλήθηκαν εκατομμύρια δημόσιου χρήματος για τη δήθεν εξυγίανση των ΕΛΤΑ, η οποία μεταξύ των άλλων κατέληξε και στην κλοπή της μισής αποζημίωσης 15.000 ευρώ από 700 συνάδελφους.
Ρωτάμε τους υπευθύνους του σχεδίου: πώς θα ανακάμψει ενώ συρρικνώνεται ο ΕΛΤΑ, προχωρώντας σε κλείσιμο κι άλλων υποκαταστημάτων σ’ όλη την Ελλάδα; Πως θα αποδώσουν οι λίγοι πλέον εναπομείναντες εργαζόμενοι, μπροστά στον «Αρμαγεδδώνα» που βλέπουν να εκτυλίσσεται ενώπιόν τους;
Καταγγέλλουμε από κοινού διοίκηση του ΕΛΤΑ και κυβέρνηση γι’ αυτή την υποβάθμιση-διάλυση του Οργανισμού. Το επιχείρημά τους για δήθεν αναβάθμιση και οικονομική εξυγίανση είναι στον αντίποδα των έως τώρα πρακτικών τους. Κατασπατάλησαν το δημόσιο χρήμα σε εταιρείες για τη δήθεν ανασυγκρότηση του Οργανισμού, σε υψηλά αμοιβόμενα golden boys, στο «πλιάτσικο» Πάτση με τις 27 απευθείας αναθέσεις, κ.λ.π. Υπερπολλαπλασιάστηκαν τα έξοδα διοίκησης, την ίδια περίοδο που το προσωπικό μειώθηκε από τις πάνω από 12.000 που ήταν έφτασε σήμερα σε λιγότερο από 3.000.
Τους θυμίζουμε, επίσης το εξής αυτονόητο: η αδιάκοπη συρρίκνωση του δικτύου του ΕΛΤΑ, περισσότερο απ’ όλους βλάπτει τους ηλικιωμένους που πλέον χρειάζονται να κάνουν δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιόμετρα για να φτάσουν σε κάποιο κατάστημα.
Αυτό το σχέδιο ανοσιούργημα, το οποίο δημιούργησε η κυβέρνηση και αντέκρουσαν σύσσωμη η αντιπολίτευση, κοινωνικοί φορείς, τοπικοί παράγοντες, δεν πρέπει να περάσει!
Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ. Φέρνει ακέραια την ευθύνη και το επιχείρημα ότι η τελευταία λειτούργησε αυτοβούλως και το Μαξίμου ενημερώθηκε από τα ΜΜΕ για το σχέδιο, δεν πείθει κανέναν. Αυτή είναι που διορίζει τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ και τον επικεφαλής του Υπερταμείου, αυτή αποφάσισε το σχέδιο!
Εκτός όλων των άλλων θλιβερών που συνοδεύουν την κυβερνητική απόφαση, «βγάζει μάτι» η ερημοποίηση και υποβάθμιση της υπαίθρου που σηματοδοτείται από το κλείσιμο των καταστημάτων στην επαρχία. Πλήρης απαξίωση, πολίτες ενός κατώτερου Θεού όσοι διαμένουν στην επαρχία.
Δεν λησμονούμε, βεβαίως, τα σημαντικά προβλήματα που δημιουργούνται και για τους κατοίκους της Αθήνας από το κλείσιμο δεκάδων υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ.
Η δικαιολογία ότι τα γράμματα μειώθηκαν και ως εκ τούτου δεν είναι απαραίτητο να λειτουργούν τα 204 καταστήματα που προορίζονται για λουκέτο, δεν ευσταθεί. Ναι μεν υπήρξε μείωση των γραμμάτων αλλά οι μεταφορές με το ηλεκτρονικό εμπόριο πολλαπλασιάστηκαν, με τα περισσότερα κέρδη δυστυχώς, να πηγαίνουν στις ανταγωνίστριες εταιρείες των ΕΛΤΑ.
Μπροστά στην κοινωνική κατακραυγή (δήμαρχοι, τοπικές κοινωνίες, πολίτες), κυβέρνηση και διοίκηση των ΕΛΤΑ έκαναν μια πρώτη υποχώρηση. Δεν επαρκεί προφανώς, αφού αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ανατραπεί πλήρως η απόφαση.
Βροντοφωνάζουμε, όλοι μαζί, συνταξιούχοι και εργαζόμενοι ότι θα δώσουμε σκληρή «μάχη» να μην γίνουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία – η επιχείρηση με την μεγαλύτερη κοινωνική προσφορά- έρμαια των ιδιωτών, που μόνο τα κέρδη τους ενδιαφέρουν. Είναι ύψιστης σημασίας να μην προχωρήσει ο κυβερνητικός σχεδιασμός, διότι σε αντίθετη περίπτωση ξημερώνουν μαύρες ημέρες όχι μόνο για τα ΕΛΤΑ, αλλά για ολόκληρη την κοινωνία.
Μακροπρόθεσμα, επιπτώσεις θα έχει και ο Σύλλογος μας, καθότι «τροφοδότης» του με μέλη, είναι ο Οργανισμός. Είναι αυτονόητη η άρρηκτη σύνδεση που υπάρχει ανάμεσα στα ΕΛΤΑ και τον Σύλλογό μας, όπως επίσης και η στενή σχέση βιωσιμότητας.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν.Γραμματέας
Γιώργος Πεπόνης Τάσος Γεωργιάδης







